26 Sept 2013

selfish

selfishnya aku ni.

------------------------------

aku ingat nak pi ambik dslr tu hari ni, since smlm pakdin kol aku 3kali. kali ketiga baru aku angkat. sebab aku ingatkan tu kuncu kuncu puan hamidah yg nak paksa aku masuk pidato smlm, huuu. gini dialognya;
oh, ingatkan dah taknak dah. kot la nak sedekah rm1400 tu kat kami.
dak la, saja ja tanya. sebab ritu kejan kami sangat, ni nak kejan depa balik, he he
bila dengaq memang rasa macam 'eh dak aih, depa melawak ja tu', tapi setelah aku melakukan telepati dan empati, aku paham yang depa memang rasa bengkek. sebagai owner kedai, aku akan rasa benda yang sama pakdin tengah rasa bila mana customer janji nak beli barang, tapi last2 mendiamkan diri begitu saja. berat nak overcome perasaan kecewa itu. duit yang disangkakan nak masuk rupanya tak jadi masuk. kusangkakan hujan hingga ke ptg, rupanya panas di tengahhari.

correction: ku sangkakan panas hingga ke petang, rupanya hujan di tghari. maap,

tambah pulak, kita ni beriya iya sangat waktu nak membeli tu sampaikan berurusan di tepi jalan sempit, di tengah2 pekan cina pada malam pesta tanglung. oh sangat lah desperate. pastu bila bnda dh smpai, takmau pi ambik pulak dah.

ni la janji melayu nama dia.

maaf pakdin. busy. dan jauh. dan macam macam lg

-------------------------------

sebabtu aku decide nak ambik hr ni. hm.

sekarang, waktu ini, aku sebenaqnya kat bilik, yang berkunci dan tak berkipas. takut kantoi dgn hep. huhu depa buat rondaan untuk kejan orang pi ke dewan. ada mjls penutup. hari ni intan pi ambik hadiah pidato smlm. dia dpt nombor satu. tapi aku tak pi pon, jhtnya

aku ingtkn dapat la nk lari pi kedah ptg ni, rupanya tak jugak sebabnya dengaq kata gate dikawal rapi. memang tak dapat la aku nak lari.

penat ja cuba nak escape dua benda hari ni!

------------------------------

sbnqnya ptg ni tak free pon. ada dua hal;

satgi mr kamal nak jumpak. untuk dengaq update pasai program bulan dpn tu. hm, aku kena brief pasai spelling bee. aku takpi.

pastu ptg ni puan rohaya nak buat pemilihan netball, dan semua budak sem 2 kena turun. aku takpi jugak.

------------------------------

mula mula, aku rasa hari ni bukan hari yg sesuai untuk ambik kamera. sebab meeting mr kamal ni penting, pastu aku pulak ambik netball sbg gerko aku sem ni. aku patot pi pemilihan. in fact ni benda yang aku rasa macam nak. aku teringin nak main petang petang. nak jadi player maktab jugak, huuu. aku nak try bnyk benda.

emm aku taknak la menyesal mcm smlm sbb lps peluang pidato.

kalau dah taw benda tu penting, kenapa aku takpi ha? ni duk cangok dlm bilik. haish, sebab hazmyr kata benda tu takpa, ni janji dengan org pasal barang beribu2 ni yang penting. aku dalam dilema. so aku pon tak bergerak ke dewan tadi. dan sedang terperangkap dalam bilik, ketakutan. nak pi tandas pon takut. haha. tahan la smpai depa sudah majlis kt dewan tu,

--------------------------------

pukul 4.15pm. aku still kat bilik jugak. sebab tak bole kluaq dr mktb. aku pon tak paham apa akan jadi lpas ni. jadi ke tak pi alor staq? klu jadi pi, ada ke pakdin kat kedai? apa aku nk buat waktu dpt dslr tu? apa cara yg betui check dslr? err. sempat ke km balik mktb balik? malasnya nak pikiaq. sebabtu aku duk ja kat bilik. diam diam.

sbb skrg, sbnqnya aku tgh frust gila. mula mula rasa nak marah hazmyr, ya la, mesti la ada rasa nak salahkan dia sbb semua bnda ni dah menyusahkan aku balik selama seminggu ni. bayangkan klu sabtu lepas pi dgn zul dh, tak jd semua mslh ni.

tapi tu tadi. saat ni, aku dah rasa malas nk participate dlm apa apa perasaan pon. aku nak biaq ja semuanya. aku duk dalam bilik yg panas ni, tapi hati aku tenang. aku dah taknak marah hazmyr. sbnqnya, dh tak larat nak marah. sbb sian jugak. takkan nak blame dia spnjg masa. dia dh cuba untuk jd yg terbaik. aku patot lebih bersabar. tggu jelah semuanya selesai, kalau sempat, pi la ambik. klu tak smpt, nak buat mcmna. ngadap la pakdin lagi skali.

--------------------------------

buat sementara waktu ni, aku di bilik sahaja.

ya, aku selfish sangat. kwn2 lain msti ada hal jugak. mst masing2 ada masalah jugak, tp depa bole ja turun. kenapa aku tak?

awat aku tak kuat? kenapa aku cepat melatah bila dpt mslh? kenapa aku mcmni?

aku tak kira. hari ni aku akan settlekan jugak hal kamera ni. sian kat org kedai, sian kat hazmyr jugak sbb selalu kena marah.

--------------------------------

kawan kawan, maaf. aku selfish. sorry. mungkin hampa rasa benda ni kecik, aku ja buat teruk. ya, aku pon rasa bnda yg sama. mungkin aku mmg tak kuat dan tak sabar dan tak pandai hadapi dugaan. asyik nak lari ja dari tanggungjawab T__________T

tapi, sejujurnya benda ni aku rasa berat sgt. dan aku menyesal sebab terlibat. tapi, aku tak harap org paham pon. sebab aku rasa bnda ni remeh ja bg hampa. bg aku je la yg berat,

------------------------------

I shouldn't have denied my instinct.

patotla aku ada 'rasa' itu. ujian nak datang rupanya.

intan nasihat suruh pndg ujian ni dr segi hikmahnya. benda susah dpt, harap2 kemanisannya terasa. ameen. dan ni juga peluang untuk aku mematangkan diri dlm skil penyelesaian masalah. wuwuwuuu :'(

betapa bnyknya dugaan nak pi ambik dslr sebijik ni! aku nak gigit dia bila dh dpt satgi.





dear silent reader,

i know you're reading this. you may read my story, you may have your own interpretation, but please don't judge me. i don't ask for your sympathy, i don't expect you to understand me, i just need you to know that it is a must for me to write here. to make sure that i'll be fine. bukan nak cari simpati.

i hope you don't mind.




No comments:

Post a Comment

rawr-ing aloud