23 Sep 2013

dia tak peduli.

dia tak peduli.

aku: boleh kita bckp?
dia: skrg tak bole lg, maaf

padahal waktu ini, hati berperang dengan otak. hati cuba memberi peluang, melanggar rasional si otak. kita pulak yang ajak dia bckp -- dah ngokngek sgt, tak reti ke mintak maaf ha? laki.

aku taw dia tengah tengok bola. alhamdulillah MU kalah. padan muka.

agaknya soal perasaan aku, ibarat dateline esaimen LGA yang dia selalu tangguh tangguh tu. tangguh pon, dr siti terima jugak.
mungkin dia amat pasti aku takkan ke mana mana. pendek kata, dia pasti aku milik dia.
marah ke, pukul ke, jerkah ke, tengok esok ada je lagi org tlg buatkan esaimen.

sebab tu dia boleh suka hati nak berbaik dgn aku dgn cara yg sgt mudah. dan murah.

buatkan refleksi.
kalau taknak gado, buat laporan ajk mknn. nt tak gado dah. org dh pdm dh post smlm.

siapa aku? hati aku ini apa? setelah dua hari boikot aku, letak dp yg melabelkan aku sbg sgt kejam dan sundal, dengan mudahnya dia berpatah balik dgn tanggapan aku ok ok je.

ok ke aku ni?

aku senyum. aku gelak sekali bila cerita kami jd bahan lawak. tapi dlm hati, aku saja yg rasa.
benda ni mgkin nampak lucu. lucu. tp lucu lucu pon, deep inside, it'd killed me. bunuh rasa.

kadang kadang aku terfikir,

kenapa aku perlu ada waktu dia perlukan aku, sdgkan waktu aku memerlukan dia mcm skrg, dia ignore.
kenapa aku perlu bantu dia dr aspek pelajaran, sdgkan aku dikatanya istidraj.
kenapa aku perlu maafkan dia, sdgkn dia tak pulihkan keadaan semula pon.
kenapa aku perlu stay, sdgkn dia berterusan menyakiti.

-----------------------------------------

he took things for granted all this while.

and he will. forever.

because that's him.

-----------------------------------------

dan kenapa benda ni berlarutan.

because i've been soft.

all this while.

and i'll not be. anymore.

because i'd lost that feeling.
that's so called love.

awak pon sedar kan 'kedinginan' antara kita?
sorry. dah takde apa yg kita bole buat. su dah cuba, tapi rasa dah takda.

-----------------------------------------

goodbye. hope you'll learn something from this.

i need not you to turn back. let's move on. without each other.

-----------------------------------------

distance is just a test to see how far love can travel.

so, we'll see.

i shouldn't have let this feeling started.
currently, i hate you.



No comments:

Post a Comment

rawr-ing aloud