21 Sept 2013

abah, abah kat mana? T______T

manusia buat salah. memang.
tapi salah la kalau asyik nak ulang kesalahan.

dia tak serik. rasa bersalah mungkin pernah, tapi tak penah insaf. tak berhenti dari mengulangi salah yang sama.

dan sampai bila benda ni akan berulang?
aku dah penat.

-----------------------------------------------------------------------

canon 60d
menatang ni. impian aku.

bila benda tu berkepentingan dalam hidup aku, mesti akan jadi isu. aku tak paham kenapa. hm. sebenaqnya aku dah start kumpui duit lama dah. dan dah cukup dah pon simpanan aku tu waktu raya hari tu. semuanya dah kuberitahu waktu cuti hari raya ritu. detailed. dia pon dah maklum yang aku nak pi kedai pakdin tu dengan zul. tapi kenapa dia nak marah pulak tetiba?

silap tak beli ja waktu cuti raya. kalau tak, semua ni tak jadi. nak jadi cerita, waktu cuti raya, kak nak guna duit, sbb dia dah terbook kereta sebijik, pastu takdak duit nak bayaq muka kereta. kita tengah ada duit, takkan la taknak tolong? kak sendiri. aku pon serah duit. hmm.

tunda punya tunda, janji dengan zul nak pi hari ni, 21/9 hari sabtu. dah janji. zul pon balik kampung minggu ni. hmmm.

tapi sebab kena marah semalam, semuanya berubah. 

aku kena marah sebab dia kata aku tak gtaw yg aku nk pi kedai aloq setaq tu dgn zul. pdhl aku gtaw dah, dari cuti raya lagi. hm. 

mcm biasa, nak beletiaq marah kat aku depan classmates. sumpah bosan. tak cukup lagi kot memalukan aku depan classmates. aiii aku ni sabaaaaq ja selama ni. nak melawan, nant aku yang mati kena bunuh. hm. cukup cukup la buat aku jadi benci. tolong. bukan takat buat aku benci, buat aku menangeh meraung lagi. mulut dia memang dahsyat. tapi tara tu pon dia kata aku jugak yang jahatnya. jeles tu aku paham, tapi kenapa sampai teruk sangat hukumannya? bukan ke dia penah buat benda yang lebih dahsyat dari ni? at least aku tak main kayu tiga. sapa ntah yang penah -- 

ingat aku sundal ke? aku tak penah menagih kasih lelaki yang takdak kaitan dengan hidup aku. in fact, aku akan usaha untuk berdikari. aku sedaq aku sapa. aku anak yatim. aku takdak abah yang bole tukaq minyak hitam kereta, so aku buat sendiri kat kedai cina dpn taman ni. tak kisah la kena katok ka apa ka, asalkan tak hutang budi dengan dia. nanti mula la sesi mengungkit budi. sumpah tak suka dengaq. tapi ni gajet. DSLR. benda yang aku tak penah ada. benda yang aku tak penah sentuh lebih 20kali pon rasanya. benda yang beribu riban, mesti la nak mintak pertolongan pakar. kalau dia pakar, aku pi dengan dia. tapi, dah sama sama tak pakar, salahka nak mintak tolong yang pakar? kita jgn jadi bodoh sombong --

sebab ikutkan bebai dia, aku cancel dgn zul. bila dh cancel tu, kena marah jugak. tak paham aku. mula la perangai dia - mengugut. cukup sakit hati ni. 

"esok pi dengan zul jugak! kalau tak dua ribu awak tu terbang ja. tengok la apa jadi kat cermin keta awak."

lepas dah cakap "pi la, tapi kalau jadi papa tgh jalan, jgn nak tepon mai kat sini", lepas dah sebut eksiden la apa la, lepas aku dah cancel keluaq dgn zul, ni yang dia nak cakap?

supportivenya. so much.

aku yang sedih, aku yang mengalah. aku kata, takpa, aku taknak beli dah. tapi dia mengugut lagi. macam biasa, aku yang akan mengalah. "okay, biaq  kita pi sama sama. tayah pi dengan zul".

so semalam kami pi aloq setaq. malam. naseb baik dia mintak tolong pakwe ilani bawak kami pi jmpk pak din tu. sebabnya kedai kat sentosa tutup smlm. pi je la jumpak pakdin kat tepi jalan. kat pesta tanglung katanya. 

silap aku tak tgkp gambaq situasi mlm semalam. kalau tak, clear sikit gambarannya. gerunnn

kami parking tepi jalan ja. betui betui tepi pekan cina. pastu blkg kami ada kereta polis dgn polis ramai ramai. bayangkan, beli dslr mcm beli dadah. deal tepi jalan. sembang sembang, dapat harga body rm2350 + kitlens 15-55 jadi la rm2750. 

terkejut. sumpah. tak sangka la sampai rm2750. sebab aku bajet nak ambik import set ja. kalau import punya, total baru rm2499. tapi ntah, sembang tepi jalan, dengan kita tak paham banyak benda, kira angguk je la. hmm. tapi okay kot sebab local ada warranty. ye tak? apa apa je la. huuuu

aku target nak angkut terus 60d tu, sebab zul kata stok ada, tapi kenapa pakdin kata takdak, kena order. sumpah aku mcm gelong ja mlm smlm. ikut ja orang kata, bayaq half, rm1400. dah mai kan, takkan taknak kira siap siap. lagipon aku sian kat mira dgn lani sebab depa terlibat sama dalam hal ni, depa mesti duk kalut nak balik rumah dah waktu mcmtu. dh lmbt. aku pon bayaq.

aku redha ja ni. sebenaqnya aku tak penah pgg pon lg model canon 60d before. aku baca review ja. aku taw la yg dia semi-pro dan warna hitam. tak penah pgg. taktaw berat tara mana. taktaw papa. ibarat nikah tanpa perkenalan. perghhh. first time kot. cinta selepas nikah la kiranya ni. wiwit. nanti i kasi u nama ye canon 60d. kita akan jumpak beberapa hr lg. seronok ke aku ni? macam dh tak feel seronok tu sebenaqnya. hm.

kami balik maktab, dengan 'kedinginan'. tanpa dslr di tangan. dengan kemenangan di tangan dia. untungla ada awek yang mendengar kata. sangat.

'air yang tenang usah disangka tiada buaya'
rebel
pagi ni aku bangun dengan harapan dia akan bawak aku jalan jalan. dah dia bising sgt waktu taw aku nk pi aloq setaq dengan zul pagi tu. minggu lepas pon bising cakap aku takdak kat maktab hujung mggu, tak bole bejalan. dah aku ada ni, takdak apa apa berita pulak. aishh. dah nak tengah hari, baru nak contact. nak ajak pi sunway. 

sunway ja? ooo. kalau keluaq dgn zul pg ni, tak sempat eh pi sunway?

ingatkan nak jalan jauh ka apa ka yg smpai tak menyempat2 pi beli kamera semalam. ai aku laaa. hat semalam pon dok simpan tak sudah lagi dlm hati ni. mai tambah lagi. memang syok. dengaq pulak dia nak hantaq org lagi pg tu. sah dah tak jalan jauh kalau dah satgi kena ambik org tu kalau depa nak balik maktab. 

baik aku balik rumah, aku balik sungguh.

so, apa aku dapat akhirnya? tiada dslr, tiada jalan jalan

the end. 

-----------------------------------------------------------------------

tambah sakit hati bila zul clarify kekusutan. rupanya dia kata stok ada tu kat kedai pakdin yang kat perda. cantekkkk. benda duk ada kat perda, gagah pi aloq setaq. kena pi dua kali pulak. minyak dah la murah gila. memang tak sakit hati pon. kalau la tak gelojoh aishhh. 

oo, aku kena marah sebab dia jeles aku nak pi kedai kamera dgn zul kat PERDA tu eh? jauhnya!

damn it. semua ni tak patot jadi!

---------------------------------------------------------------------

ini mesej ku padanya:

tayah nak kol su kalau setakat nak menyalahkan su. su bertindak semua dengan emosi yg marah dan kecewa semalam. cukup2 la mempengaruhi hidup su. tlg biarkan su bebas explore dunia yg su suka dgn sp yg su nak. jgn nak sentap. kalau nak turut serta, penuhkan ilmu di dada, baru la awk bole jd tempat rujukan tiap masa (1:47pm)
so ini lah yang aku dapat.

sentap pulak dia. ni sapa yang patot marah ni? dia kalau marah, sumpah aku eksiden, mati la apa la. aku cakap jgn pengaruhi aku ja pon, dah sentap sgt. 

kiranya nak kata aku istidraj la ye. hm. baik.

*madam bengong, katanya kami tak bole ambik muzik jd minor. whaat? memang murah pon kelas piano. tambah sakit hati.


memang. su dah cuba sehabis baik tak susahkan awak. tayah dahla duk ngungkit sgt. kalau su ngungkit, awak sakit hati kot.


abah, ija rindu abah! jom teman ija beli dslr T_____________________T


------------------------------------------------------------------------------------

dia tahu aku sensitif, tapi mcmni jugak layanan dia. kenapa? sampai bila? 

mungkin kita tak patot bersama

No comments:

Post a Comment

rawr-ing aloud