20 Mar 2011

ini janji Allah : verily after each difficulties , there is a relief :)

hehehe . i am happy today ;)

Mak mana yg xsayang anak . tambah2 plak anak yg baek mcm saya ny ;) Sungguh terharu . kesedihan yg aku beban sejak kebelakangan ny dh pon bkurang . mak dgn baek hatinya offer nak belikan aku enset . so , aku terus terang kat mak aku yg ekceli aku dh hilangkan dompet aku . but then , mak aku kata , mak aku taw dh . maybe untuk kurangkan kesedihan tu , my mak ajak g beli enset . yg mak aku offer tu harga dy rm450 . segan ngat aihh . dhla bg pelingkup harta mak dh sblum ny . then , aku amek enset yg plg murah kat kedai tu :) cheaper than before . jadi laa .


 sony cedar . pink lg . yg penting , harga murah . rm230 +  memory rm25 = rm255
;)

body dya unik . i like ! orait la tu . aku bsyukur sgt2 at least ada . abah dh taley marah bila tepon aku xdpt . huhu . xde la rasa duk zaman batu dh pasny ye ;p

tp buat masa skrg , masih berada di zaman batu ye kerana sy belum ada simcard . kih3 . nak beli digi kah ? atau hotlink kah ? atau celcom kah ? msti la nak yg sep ongkos mehh . yg penting nombor tu masyuk . lg best klu ada 6494 kat blkg ;)

credit to sis ainul azz yg dh tulun kasi support + tiup smgt kat dlm diri i ny . i would like to share her sentences : 

why did u keep ur burden inside u when u have Allah to tell it to :)

aku kembali dgn keadaan yg lebih beriman . pcy qada & qadar . aku redha kerana aku pasti ada hikmah di sbalik semuanya . td dh pegi dh masjid kamunting tu and org kat situ kata masjid ny mmg spot org yg pnjg tgn tu . rm3000 pon pnah kena curik . masa sujud , dy mai amek beg dpn kepala . aku yg ltak beg free2 kat tangga tu lg la menyenangkan keja dy kan ? so , aku yg hilang harta simpanan sikit je , tayah la nk sdeyh2 sgt kut . syukur je dgn apa yg ada . Allah bg bnyk nikmat , kita xberkira , xnk bersyukur pon . bila Allah tarik nikmat sikit , bg susah sikit , kita mula mengeluh . aku la tu :p insyaAllah , kita sama2 muhasabah ye .


surah Baqarah : ayat 286

Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat siksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya. (Mereka berdoa): "Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami tersalah. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau bebankan kepada kami beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang sebelum kami. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang tak sanggup kami memikulnya. Beri ma'aflah kami; ampunilah kami; dan rahmatilah kami. Engkaulah Penolong kami, maka tolonglah kami terhadap kaum yang kafir."



see , Allah always knows the best for us ;)

No comments:

Post a Comment

rawr-ing aloud