25 Mar 2011

dunia remaja ku

sapa yg xpnah join bahas , mmg xkan dpt rasa excitement tu . seyes aku cakap . 
aku dh join bahas since form2 . tp masa tu pelapis je lah . form4 baru jd pasukan sekolah . dulu tingin sgt2 nk join sbb aku rasa bahas ny awesome , hebad .
mmg sgt2 best , i fell in love with bahas . kepuasan bahas ny laen dari yg laen . xsama mcm pidato , xsama mcm sajak , xsama mcm forum . 
dpt je usul , kena bt kajian pro + kontra . pastu paham usul , konsep , hala tuju dll . then bt teks , dll . bnyk keje kena buat . smua bnda kena paham btol2 . 
seyes ckp , bnda2 ny bknla boleh siap 1 hari . seminggu pon xtentu lg . tp selalunya , geng aku mmg suka wt keja last minute . hehehe . 
bnyk dh kejayaan yg kami dh lakarkan untuk smkant . mmg best sgt2 . tambah2 time menang . msti muka bahagia semacam :)





bahagiakan muka kami ? ny baru menang daerah :)




muka seyes sikit . ala , lawan irsyad - pesaing tradisi . 


walaupon dpt no 3 , muka bahagia jgk . puas hati :)



kami berjuang demi sekolah :)

wow , kalau nak ingat semua kenangan , mmg sgt best . sgt3 best !
mentor kami zarul . err , straight ooo . aku ingt aku kena paksa bt performance leklok masa bahas asat =.=' credit to him gak la !
kenangan bnyk gila . mmg aku syg sgt dunia bahas ny .
dunia yg diperkenalkan oleh cegu harison . 
dunia yg mematangkan fikiran , menjadikan kami lain dari org lain :)
dunia yg ajar aku buat pertimbangan tentang baik buruk sesuatu benda . 
aku syg dunia ny sgt3 :)

ampa pnah x rasa nk baca majalah dewan ekonomi ? haha . aku pnah kena paksa rela baca majalah tu sbb usul diplomasi penentu keamanan dunia . hehe . sgt2 xleh lupa . aku kaji pasai krisis kewangan 1997 . 
ampa pnah x rasa nak baca majalah pendidik ? haha . aku pnah baca sbb nk kaji dasar pendidikan dlm negara kita . fuhh , sgt mencabar .
ampa pnah x dgr protokol kyoto ? aku 1st time dgq masa bahas . 
ampa pnah x rasa nak kaji pasai tenaga alternatif ? aku xkan pnah taw kewajaran tenaga ny klu aku xjoin bahas .
bnyk lg klu nk cita . bnyk gila ilmu yg bermanfaat ! 

bnyk la lg yg best . xmasuk lg masa p shoping baju . takat ny , aku ada 2 pasang baju kemeja . pastu makan free :) cegu harison suka belanja kami . ngee :D pastu masa dh mng , tgkp gambar bnyk2 . pastu suka klu amek hadiah atas pentas kat skolah . hehe . smpai skrg , dh abeh skolah pon , kami still p tolong junior kami . 


ny muka pembahas yg xsedar diri dh tua :)


my place . pembangkang . aku selalu je bt teks untuk pembangkang . dhla pnat2 cari maklumat , kaji penat2 . pastu kena cari lak permasalahan , kekangan dll untuk membangkang .

i wish i could always be smkant's debater forever :)

dan atas sebab ini , saya xrasa sedih bila saya xdpt straight As , padah dari slalu tggal kelas . saya bangga jadi produk keluaran smkant atas sebab ini :)

2 comments:

  1. Bab ni, terpaksalah kasi tabik spring sama kamu!

    ReplyDelete
  2. kih3 . tu takat tu je lah . kat masa depan , xnmpk dh peluang nk berbahas :(

    ReplyDelete

rawr-ing aloud