19 Jan 2013

Enchantress

ohoii

aku ada satu hobi. bad hobby. aku suka shopping online. aku rasa macam nak beli ni, beli tu. aku senang terpengaruh. aku jadi shopaholic. kesimpulannya, aku boros dan cepat jadi miskin.

dalam keasyikan mengushar baju baju, tudung, beg, dan lain lain, oh buku pon aku ada beli online, gila kan? aku pon mengenali dan mendalami dunia business. kadang kadang tu, orang tu jual baju handmade yg jahitannya tak kemas mana pon, tapi sebabkan dia femes dan cantik, benda tu jadi laku. aku nampak, branding tu penting. kadang tu, shawl dia jual tu, aku rasa mcm kalau aku pi nagoya beli kain semeter setengah, amik gunting potong potong, jahit tepi, dah siap. tapi dia juai nak dekat lima puloh, tu pon beratur orang beli! ish, aku pon salah sorang daripada mereka. padahal bila pakai, xjadik pon. shawl tu nampak cantik kt model tu, tapi bila aku pakai jadi huduh. huuuuu sadis.

lantas, tercetus satu idea nak berbusiness. pulun, orang niaga, aku pon nak niaga :P tapi kan, ekceli cara ni berkesan! you know why, disebabkan aku busy google stock, aku jadi takde masa nak tgk page page retail ni. aku mesti akan terpikir "kalau beli borong, murah je pon mende ni" so datangla sikap kedekut aku dan aku tak beli sangat dah sekarang. haha. berkesan kan? :P

disebabkan kecerewetan dan kekedekutan, aku mesti akan banding banding harga. aku mesti akan google habis habisan supaya aku dapat harga borong yang paling rendah. sebab aku taw, supplier plg atas juai plg murah. kena cari depa tu kalau nak harga murah. and this is not easy. huuu. kadang kadang tu aku mimpi tudung taw tak --'

hampa mai la jenguk blogshop aku. nama dia Enchantress :) dekat pesbuk pon ada Enchantress. aku juai tudung dengan brooch dulu buat masa ni. nah gambaq sikit. pulun nak tayang, mesti la. nak promote. padahal bukan ada orang baca blog aku pon. takpe la, syok sendiri :P

bawal sakura. ada kelemumur atas kepala. rm20 je aku jual. tak untung tak rugi




brooch brooch yang comel sekalian ni bukan aku yang buat. ada orang yg buatkan. aku juai 2 bijik rm5. 5bijik rm10. pandai kan aku darab untuk math? takpe lah. kasi cincai. bukan nak untung sangat pon, nak bagi abeh stok ja. huuu takut rugi. kalau ampa teringin nak juai kat kawan2 hampa, pm pm. aku juai rega borong. bole kawtim punyaa.  

nama ja kedai online. takat ni belum ada org mintak nak beli online pon. hoho. tapi kalau ada pon, jenuh nak pi pos, dahla tak bawak tin milo mai maktab. takpa lah. rezeki kat bilik pon jadi la. alhamdulillah. tu pon juai-hutang-bayaq lps elaun. kihkihkih. modal pn tak balik lagi ni. hoho. takpa takpa. moga Allah bantu. ameen! 

iryyn fashion dapat 5,155 likes dah padahal dia belum jual apa apa.
33 orang like enchantress. 0 orang follow belog. uuuuuuwww, awesome! impressive! takpa sabaq --'

No comments:

Post a Comment

rawr-ing aloud