22 Jul 2012

wishlist : neww lappyyy

ol-la :)

fuhh , lepas gian nak blogging . aku dah jarang online . laptop ada kat rumah . alkisahnya , kat rumah takde laptop . sila baca balik previous sentence - takde . okay , takde . kihkih . speaking keyelll . mak pulak makin naik pangkat , makin banyak kerja yang kena bawak balik pi rumah . musim esaimen belum start , so aku tak bawak la laptop datang maktab . biaq mak guna . anyway it is her . saya hanya meminjam . sobs .

adat meminjam , kena lah memulangkan . right ? so , aku memulakan kerja kerja men-survey laptop .

first of all , aku decide brand . kenapa brand ? because i believe good brand comes with good qualities and specifications . budget ? budget comes later . hehe . survey survey , aku ada la terjumpak satu analisis nih .

1 : apple
2 : lenovo
3 : hp 
4: sony , toshiba
5 : asus
6 : dell
7 : samsung
8 : acer

aku takde la pulon sgt sampai nak target apple . mak aii , tggu sepuluh taon kumpui duit pon , aku tak rasa nak perabeh duit aku kat menatang tu . lenovo pulak , aku tak berani nak try sebab aku tak penah dgr experience sapa2 pasal lenovo ni . hp , aku mmg guna compaq . lama la jugak . siryes , dia tahan lasak . sapa berani angkat laptop dgn hanya memegang kepala laptop ? aku boleh . jgn jeles :)

but this time , rasa nak try either sony vaio or toshiba . ni ha mangsa yang ditarget .
cunnn sangat . kan ? rm3,099 . tengok specs dia kat sini . tapi aku ni dilanda kecurigaan . penah dgr tak yg sony vaio ni time bomb . meaning that , saat abeh je warranty , dia akan rosak . ye ke ? aku baca mcm2 review dah . pros and conts terrsgtlah banyak sampaikan aku konpius . adakah ini sekadar rumors ?


TOSHIBA M840
walaupon body dia tak semantop sony , tp specs dia lebih power dr sony . ni laptop yg bleh tawarkan harga harga 3k untuk processor intel i7 .

ahh , nnt la buat pilihan . kena istikharah dulu nih :P 
ehh , ada enset pulak tersesat sini . tett . rahsia
sila kagum dgn pencahayaan skrin nset tersebut . masih jelas even di terik cahaya matahari .
it is declared to be on the wishlist :)  









No comments:

Post a Comment

rawr-ing aloud