3 Jul 2012

ini betul . ini salah

hey , whassup ? setelah sekian lama aku menghilang , kini aku kembali .

aku penah je berniat nak delete blog sbb aku dah malas update . but today , aku bersyukur gila aku belum delete blog aku . at least aku ada lg tempat nak bercerita .

kadang kadang , aku kecewa dengan manusia . kenapa ? kerana manusia mudah menyalah dan membetulkan sesuatu benda . aku kecewa . sangat

direct to the exact point . politic issues . common issues in our country .

bila jadi pemimpin negara , mmglah akan jadi public figure . people akan nampak semua . and common response people will give is - judging . biasa lah . manusia . sangat suka judging others . padahal tak penah nampak and nilai diri sendiri pon . bila jadi public figure , semua benda akan dihighlightkan . normal lah , media massa nak cari makan . so , semua hal about that person will be highlighted . wealth , family , isteri and others akan mula jadi percakapan . kan ? contoh : isteri dia tu perabeh duit beli *%$@&#! kan ? kecoh satu dunia . so , since satu dua tiga hal yg pemimpin tu tersalah buat , manusia akan mula judge . well , there's point of judging jugak kat situ . kita akan taw mana yg salah dan betul :P aku nampak . hehe


personally , i think judging to know what is good and bad - is a good action . yea , we have right to choose our leader . BUT ! yg nak jadi tak baik tu , bila mengada-adakan cerita untuk memburukkan individu yang kita nampak mcm kurang baik tu . berdasarkan pemerhatian aku , kat fb banyak group2 yg anti individu tu . and they started to make joke about that person . they crop and edit pict to make fun . they started to edit video and many others . well , teknologi menjadikan semuanya possible .

mungkin ni macam cara orang tu nak menentang that particular person , tapi akan jadi satu kesalahan apabila dia cakap benda yg org tu tak buat . kan jadi mcm buat fitnah ? best ke buat fitnah ? kita tak suka org tu buat salah , kita bajet mcm nak tegur . tapi dengan cara yg tak sesuai . hm . bukankah perbuatan kita mencerminkan peribadi kita ?    


sometime , silence is good if you don't know the right way to against the bad .

No comments:

Post a Comment

rawr-ing aloud