14 Dec 2013

Kemaih Bilik 2.0

this is called kemaih bilik 2.0, since ni second time. sebelum ni dah buat dah before abg kenduri. melupuskan segala benda yang tak guna, stuff mcm buku & majalah terutamanya. kalau sebelum ni, kertas exam tadika pon mmg abah kumpui dan simpan. tapi dalam kemaih bilik 1.0 aku buang semua. majalah klik, bintang kecik, ketas peksa, buku latihan dan lain lain. except benda yg berkait dgn spm. kemaih bilik 1.0 dapat hasil 215kg, bayangkan lah betapa banyaknya sampah dalam bilik. juai dapat RM43 je. cis.

duk maktab ada sistem perfailan yang sangat melecehkan. semua ni MQA punya cekadak. dah 5 sem kt maktab, jadi fail dgn buku dah bertimbun timbun. simpan kat hostel, bilik jadi semak. so simpan kat rumah. seb bek aku buat sistem kotak. satu sem satu kotak. semua buku dgn file ada dlm tu. except file major sem 1, ada kat kelas sbb MQA ritu, lupa bawak balik. yg lain semua aku dh bwk balik simpan. kotak standard size, kotak yg beli kat cosway tu. jadi susun je kat corner bilik bertingkat. alhamdulillah tak semak.

so, memandangkan dah ada 5 kotak yang perlukan kasih sayang dan tumpuan, aku memandang serong terhadap file spm yang sudah buruk dan berhabuk itu. semak la bilik barang banyak banyak. barang kak pon banyak T__T

lalu aku selongkaq satu per satu, sambil membina kekuatan untuk membuangnya. sobs :'(

sayang nak buang. sbb aku ada sistem perfailan yang pulun. ya, aku tak paham kenapa aku sgt semangat. aku bukannya PA sapa sapa pon. take a look at my files. ni fail sejarah. semua ada divider gitu, tambah tambah file kertas exam.

pulun. latihan abeh jawab ke tak ntahnye
nota tuisyen pon aku simpan gak. siryes aku ni sentimental
haha nota tuisyen bio. 
haa, hat ni la yang cikgu tu cerita kat kami pasai rhesus factor. darah negative positive yang bahaya untuk kandungan. hat aku gaduh lawan cakap dgn mr crab. err --

interesting. i found this. and many more. hm, memories are hard to fade. dia selalu buat unpredictable suprises macamni. open pages 3 and you'll receive a secret message. huhu. puppy love. segala surat murat dan benda benda related to tettttt still disimpan. targetnya nak dibakar sehari sebelum nikah. ecewah.


eh surat surat, kad birthday, wish card, kad raya yg dapat dari kawan kawan crush since sekola rendah pon aku simpan lagi taw. gambaq pon. in a rectangle box. bcos i love memories :')

this one touched me so much. sobs. paling sayaaaaaaaaang nak buang. tengokla, tebai kot fail admath aku. awat tak score pon taktaw la huhu 

goodbye. we have no chemistry :'(
i found my fail bahas. sobs. kenangan gila ah. tapi aku buang je. err. hmmm. aku taknak jumpak hang dah k bahas. sorry. aku dah hilang talent. donno why. aku dah ada stage fright tetiba T____T


teks hiwar (dialog), waktu pi lawan ihtifal kebangsaan kat negeri sembilan time form 4. siryes aku pulun zaman sekolah. tak reti maluu --' yg ni pon aku buang. semuaaaa aku buang. takmau ingat dah.

hai tikah bidin dan dayah =)
haha :D aku jumpak ni. aku naqibah. tak bole blah.


ni hasil buku buku dgn ketas exam spm. tengokla, dapat file bnyk gila. bole guna kat maktab pulak. jimat :3 

hat tengah tu ghetas semata mata
ni belom hasil akhir, semuanya aku pindah masuk dlm kotak besaq. pastu aku pi kumpui balik segala katalog avon dgn cosway yg berselerak tu, buh sekali dlm kotak. majalah hat buruk buruk pon aku nak lupuskan. niat nak recycle. sekali dgn kotak tu aku nak juai. hewhew

skrg rak dgn meja study dah dikosongkan. aku semangat kosongkan, sbb mak kata, nak suruh kak bawak balik pi rumah dia. i am eagerly waiting for that moment :D bila dah lapang bilik ni nanti, i want to do somethg. to make it looks mine. my room :)

lepas dah clear barang barang ni, aku kemaih bilik. mak aih, bijik kurma, bijik rambutan, bijik anggur, bijik pisang kaki, semua ada all over the place. sabaq je lah, anak sedara ramai. kosmetik kosmetik aku hat tak penah disentuh tu pon aku buang je sbb mmg taknak pakai dan rasanya mungkin dah expired pon. duk biaq, jadi mainan anak sdara, takut satgi sakit kulit ke apa, bahaya chemical products ni kan. pastu aku kumpui balik novel novel yang bertaburan simpan dalam kotak novel. magazine (solusi, cleo, hijabista, majalah hikmah smka) aku simpan kat rak mak. hehe. sementara nak ada rak baruw nanti. beg beg aku yang berlungguk tu dah penuh satu kotak. err. nanti nak kena sedekah kot -____- baju takde masalah, sbb dah bagi banyak kat orang asli ritu time konvoi maktab.

*planning of having this type of shelf for my novels wink wink*
tapi mesti takung habuk punya --' tp jimat space


haaa, hat ni lawak. kemas kemas, aku jmpk ni dlm sampul. tak paham apa motif dia. asmaa' punya kerja la ni --'


kenapa aku suka cerita benda benda mcmni ntah. bosan. sapa suruh hampa gigih baca? mesti hampa pon bosan macam aku jugak :D btw thanks peeps!

No comments:

Post a Comment

rawr-ing aloud