16 Dec 2013

dream wedding at last is just a dream?

pagi tadi kawan smka whatsapp.

"ija, km mimpi ampa kawen"
"km nampak ampa ja, sbb km p kenduri lpas ampa turun pelamin, laki tu x bpa familiar sgt, org jauh kot. haha tak lama la tu "

okay. awkward. sebab dia kan penolong ketua umum yg report aku couple dulu kawan sekolah. mcm pelik je ckp pasal kawen. 

-----

malam tadi. abg tgh makan malam. aku tgh tgk master chef. dia pon tanya kat aku, apa progress sepupu kami, dilah. dia nak nikah dah jumaat ni. abg tnya, dia buat kat butik mana? pelamin dia brp? baju brp? 

so, aku pon sembang sembang. cerita la apa yg patot. bla bla bla. 

"uih mahai kalau gitu. hang nanti ni beli ja kaftan. buat tema arab. hantaq tempah. pastu ikut suka hang la nak tambah labuci ka apa ka."

krik krik. maluuuu. hihi. abg aku tak rasa ke aku kecik lg nak ckp pasai kawen. hoho. aku rasa aku budak lagi. maybe sbb tak reti masak. tak reti bnyk bnda sebenaqnya. i am 20, yet know nothing.

cakap pasal tema arab, thanks for the suggestion abg ;)

haha, yg ni la yg dtg ke minda lps pikir kawen tema arab hiks
okay jugak. dress dah sure sure senang. the dais would be much simpler dgn arabic theme, selalunya mesti ada bantal bantal bergelimpangan, pastu background seni ukir ukir islam tu. wedding card dgn tulisan jawi/arab. pas nikah ada doa selamat, qasidah semua. masyaAllah meriah. ulalaaaa ^^  teruih rasa nak meleleh ayaq mata eh eh, dah. stop. hehe. kuat verangan. duitnya? nan hadoooo *tikam dada*

i've read a post org tu (nadia helena) nikah sanding the same day. mcm kalut kalut je. tak sempat la qasidah semua semua ni katanya. oh maybe sbb dia kena pegi photoshoot outdoor.

ouwh, dia ada buat satu entry pasal kahwin jimat. sila lah tekan semua link yg ada naa

see, bantal yg gila banyak. tapi syg, theme arab selalunya guna warna warna berani. sanding sesuai la.
for nikah, me prefer pastel colours :(
duit takdak, tak bermaksud kita tak bole buat our dream wedding a reality. cumanya, it will not be as perfect as what we have been dreaming sejak zaman sekolah rendah tu. maybe akan jadi a bit kureng sana sini sikit since we have to try our best to kawen at minimal cost. nak buat cane? tu je la mampu. dah kita ni bukan che ta. suami kita bukan zain saidin. saboo je le ye.

apa apa pon, i am sure we can realize our dream wedding. with minimal cost. merrily :) cuti cuti ni bosan kan? jom baca cerita kawen orang orang yg berpengalaman. kutip sana sikit, celup sini sikit. nanti dapat la dream wedding kita tu :D aku pon taktaw la awat aku rajin tetiba nak buat post ni. saja. 

1) hentak belipat & peti suara.

cala man vs cala qisya

banyak benda bole belajar dari wedding yana. wedding yana ni ada terselit satu impian aku. bridesmaids yg super ramai haha. baru la nampak macam raja. ngee :D well actually, bnda ni nmpk comel. bagi aku la. aku selalu berangan nak belikan kain pelbagai material and tone warna kat depa, pastu depends kat depa nak buat kain tu jd baju apa. so akan ada yg pakai plain cotton warna pastel, ada yg dpt satin warna dull sikit, ada yg dapat chiffon yg bright sikit warnanya. weeee. mesti semua lawa lawa ^_^ uniformity is lame. variety rocks ;D (and it will cost me a lot nak bagi kain kat le bridesmaids yg super ramai) err mcm tak mampu je sobs 
*tak bole jadi nih, kena save duit! sebab indirectly, ni dh jd macam satu bentuk hadiah untuk kawan kawan terchenta*


Photo: Assalamualaikum. Alhamdulillah Kak Belle Yahya now dah selamat di nikahkan dengan pasangan. Terima kasih banyak-banyak pada yang doa dan hadiri kenduri kami. Minta maaf kerana kami tidak dapat reply facebook dan email buat masa ini. InsyaAllah dalam masa terdekat Bella Ammara akan kembali beroperasi semula! THANK YOU <3
belle yahya pon gune konsep bridesmaids. boys and girls lg tuw
next, depa ada candy booth. weeee :D nak sangat. kat tumblr, aku rajin je reblog anythg yg aku rasa mcm comel je nk letak kat candy booth time tunang nanti :) mst santai abes. argh ni semua pembaziran. bcos no one like sugary things. sakit gigi, kan? sobs.

candy booth yana time engagement


sweet kan? macaroon, bunge strawberry, pusheen the macaroon! :D   

2) maria elena & asfirdaus.



kalau wedding maria, aku suka idea dia tntg the dresses. ada satu dress bertandang, dia just beli dress yg dah siap, then tambah sleeves. economical :D


3) irine nadia & vel oliver.


err, malas pulak nak korek blog dia. knp la irine tak letak je link kat tepi tu? kan senang sikit. rasanya, dia sgt particular pasal wedding dia. sapa bnyk duit, bole la huhu.
wedding dia mcm agak mahal untuk direview. org kayew.
tapi baju baju dia cantik! jeles.





*argh dah sampai tahap ni, aku rasa nak give up dah tolong summarize wedding orang* siap rasa renyahnya nak kawen. ergh nak tidoq je lah.

konklusinya, kita semua ada dream wedding kita kan? dgn cara belajar dari pengalaman org lain, kita bole cari cara untuk realize our dream wedding tu. contohnya;

aku kena start saving untuk photography, since aku mmg aim nk ambik qayyum studio tu. plus kak atun. pergh havoc, ramai cameraman :D

aku kena berjimat demi dress pengantin yg cuns. well, kita taktaw bakal suami kita mau belanja ke tak baju kitew ni ;P

nak kena simpan duit dah untuk make sure bole berbakti kat kawan kawan yg nak jd bridesmaids nanti nih. well, they deserve these since banyak kot pengorbanan kawan kawan time tunang nikah kawen nanti. i love my fwens *hugs*  

the dais needs money too :(

dream wedding at last is NOT just a dream. but we'll have to work for it. plg penting, find ways to minimize the cost. insyaAllah dapat punye :3

pinjam idea dr cinta *tabung bridesmaids* *tabung photographers* *tabung dais* *tabung dress*
HAHA pulunnn.

punya takdak kerja la cuti sem ni. haih. hampa pon mesti takdak kerja kan sebab duk baca aku merapu --'
seronok gak bagi hampa buang masa mcm aku.
sekian.

disclaimer: gambor milik tuan tuan blog. 

No comments:

Post a Comment

rawr-ing aloud