19 Nov 2013

Tin Milo Dinodai

sian tin milo saya :( hit again.

first, kena langgar lari by a motorcycle. kesannya, calar dan keluar cat. siap nak reban lagi bumper. cuba kejar, tapi tak dapat.


second, reverse kereta waktu nak pebetoi parking. kat jusco. pastu tetiba je boom. rupanya kenari blkg aku pon tgh mengundur. great, bontot sama bontot. dua dua turun, cakap "takdak pa kan?", "sorry tak sedaq". okay settled. cuma ketaq lutut sat je la.

third, kat simpang pekan baru. aku nak keluar simpang. ada keta yang parking kat tepi2 jalan tu main undur je. sekali cium montot tin milo. tapi that guy sgtlah bertatasusila, tak jadi nak marah. dia silap tolong polish time tu jugak. huu. takde la rasa nk mintak duit.

today, pagi tadi. aku pi ambik kak kat jeti butterworth dlm pukui 4 pagi. aku parking dkt dpn toilet tu, blkg keta elantra nih. aku tgh main game jewel hunter. enjin keta mati. org dpn ni dh ambik gelpren dia. so dia start enjin, dan tnpa sebab mengundur dgn lajunya. aku dah kejut perut gila. tgk laju smacam, aku tekan hon, too late. sbb dah 'bamm' dh pon. aku bukak pintu sbb nk turun. sekali tengok dia blah gitu ja. what the? aku pon start enjin, tekan minyak, hambat rapat smbil hon tak bhenti. it was like 'pinnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn' sampai mamat tu stop.

pergh aku ketaq. drastiknya aku buat gangster gitu. aku block keta dia. dia turun cermin

dia : kenapa.
aku : u dah langgar kereta i tadi, takkan tak rasa kot? sampai berundur kereta i, tipu la tak rasa (turun kereta)
dia : yaka? (turun jugak)
aku : yala, takkan elantra takdak sensor kot? u undur takdak rasa langgar ke?
dia : takdak papa pon. (belek keta aku)
aku : yala, u keta mahal sng la ckp. ni viva, langgar sikit pon sudah bole reban oo bumper ni. mau pasang balik pon mahal. cuba tgk kereta u.

time ni, mmg terbukti la ketidakcerdikan dia. sbb dia check kereta dia blh depan. bukan patot check blkg ke? haha.

dia : sorry sorry. mau duit ka?
aku : of course la. ni sapa mau repair kalau tak bg duit?
dia : okay okay, sorry. tak sengaja.

dpt rm100 ;)

aku : i taw u tak sengaja, i tak marah kalau u turun tadi, ni u lari. mesti rasa marah ma. 
dia : okay okay sorry.
aku : orait, settled.
dia : jalan dulu.
aku : takpa, u go first, i tggu org lagi ni.
dia : jalan dulu, nanti takut langgar lagi.

hat tu lawak. dia takut aku langgar dia ka apa? aku gangster sgt ke. huhu. ke dia ni perli aku ke apa? ke dia mmg lurus? ke dia anak gangster? ntah ntah dia nk langgar aku balik? takuit pulak tetiba. tapi rasa hebat sebab berjaya tuntut duit :D independent!

seriously, hilang kesopanan dan kesusilaan waktu marah cina tu. huhu. aku selalu ingat aku takan mampu mempertahankan hak aku. tapi sekarang, aku rasa aku dah ada kekuatan tu.

kalau dulu, aku selalu simpan bila kecik hati, tak puas hati. then, bnda tu akan masuk dlm mimpi aku dan aku akan zahirkan segala lava yg aku simpan tadi melalui insiden dlm mimpi aku tu kat org tersebut. kira macam ulang balik, dan buat segala expectation yg aku nak buat dlm dunia realiti dlm mimpi. antara orang orang yg penah masuk mimpi aku; ustazah roslina kafa aku dulu, arwah sepupu yg selalu gado dgn aku dulu (alfatihah), madam, dan beberapa kawan aku, itu rahsia. hewhew.

but now, tayah masuk mimpi. aku rebel right on time. 

kalau bukan kita yg nak defend diri, who else?

viva in action
aku kena jadi kuat, sebab aku kena jaga mak. lagipon, abah dah takdak. now, i am the new son of the family.

No comments:

Post a Comment

rawr-ing aloud