10 Feb 2014

Goodbye Piano

ada hamba Allah tu, berkata kata, buat aku sedar diri. sedar keadaan diri yang yatim dan miskin.

makanya, aku dengan keadaan sedar diri, memadam semua wish list sem ni.
wishlist;
clavinova (piano)
lenovo k900
carlo rino
lens & tripod

selain daripada itu, aku juga turut mempertimbangkan kelas piano yang aku hadiri.
ada org tu kata, anak dia nanti usah harap dapat belajar piano.
buang duit.

buang duit. terasa.

tanya pendapat mak pula. kata mak "ada dlm syllabus tak muzik nanti?"
pasrah, aku kata "tak"
takpe lah.
ingatkan mak akan kata "takpe, nak belajar, belajar je. mak bayar"
tapi mak tak kata.
aku taknak susahkan sapa sapa.
aku nak. tapi. tak mampu.
kehendak je kan semua ni. redha.

yuna cakap kat hitz.fm, kejar passion.
macam dia. belajar law, sekali kejar muzik.

tapi aku tak kaya mcm dia.
aku kena tinggalkan passion aku yang satu ini.

demi tidak menyusahkan sesiapa.
aku taknak dah membebankan.
taknak termakan harta manusia yang rasa aku bebanan lagi dh.

selamat tinggal piano.

--aku kini sedar tanggungjawab aku kini lebih berat.
bersabarlah duhai hati.
kuat lah.

agenda jimat; dah tak shopping dah sekarang. i mean, tak membeli.
beli makanan je.
tu pon teringin tuti fruity beli calciyum.

mohon perniagaan berjalan lancar.
amin.

nanti mesti kena marah bila ada org tu baca post ni

No comments:

Post a Comment

rawr-ing aloud